fredag 29 januari 2010

Framtiden kommer smygande...

Idag har jag levt 22 277 dagar. Hur framtiden blir vet man inte. För den kommer inte, som många tycks tro, väl synlig framifrån. Den slår till, genom att komma smygande bakifrån.

Nu är det inte bara en fördel att vara ung. För livet är inte som ett snöre, med en början och ett slut. Det är som en tratt. Smal i ena änden och sedan allt vidare.

Jag bjuder på alla taskiga associationer som bilden kan ge...:-) Modell äldre, behöver vevas igång och med stor trut.

Eftersom jag vet att en och annan i Rosenbad har koll på min blogg så vill jag gärna meddela dem att Statsministern fått ett öppet brev från min medturnerande kollega Fred Lane. Klicka på bilden nedan!

32 kommentarer:

  1. Grattis på 61-årsdagen, du verkar bra mycket yngre!
    Mona

    SvaraRadera
  2. Brevet tiill statsministern ger inryck av att pensionärerna fått högre skatt än under den socialdemokratiska regeringen. Jag vill upplysa om att så inte är fallet. Inga pengar har tagits från pensionärerna, den stora pengastölden från pensonärerna gjordes av Göran Perssons regering där 200 miljarder drog bort från pensionsfonderna för att betala landets skulder, pengarna skulle återbetalas med så har inte skett ännu! När regeringen nu säger att man skall sänka skatten även för pensionäer så blir det en liten återbetalning av den stöld som socialdemokraterna utförde!
    Pensionärs dotter

    SvaraRadera
  3. Tack 07:42 för upplysningen.Enligt min källa skall rätt belopp vara 254 miljarder.
    Har själv försökt att uppmärksamma media på detta förhållande men utan resultat. Det är tydligen inte PK att kritisera sossarna. Inte heller alliansen nämner något i debatterna, vilket är mycket märkligt. Det borde vara ett bra argument att tvåla till motståndaren. För det är detta som debatterna verkar gå ut på.

    SvaraRadera
  4. Slog just på datorn för att gratulera härliga dig - så stor och varm grattiskram på dig!

    Vattukvinnan

    SvaraRadera
  5. Stor varm kram på dagen! Du bär dina år med både erfaren vishet och ungdomlig glimt i ögat.
    Småländskorna

    SvaraRadera
  6. "Modell äldre, behöver vevas igång och med stor trut"

    Ja, visst är de en pina, de där fyrtiotalisterna!

    ;)

    Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  7. Anti-rödgrön-rörafre jan. 29, 09:19:00 fm

    Nu är det valrörelse! Istället för att ge besked om vilken politik som man avser att bedriva om olyckan är framme ägnar man sig år smutskastning och att dra upp gammal skåpmat som är 17 år gammal. Är det så att man har blivit rädda efter dagens opinionsundersökning där nästan hela försprånget är utraderat? Historien går igen, varje gång trekanten tvingas prata politik sjunker stödet!

    SvaraRadera
  8. Love hurts, till dig: http://www.youtube.com/watch?v=2TQ3kjEp5Ik
    MX

    SvaraRadera
  9. Grrreenline plus Grrreenline2fre jan. 29, 09:52:00 fm

    Från oss, grattis!

    SvaraRadera
  10. http://www.youtube.com/watch?v=LFSfdL5lPoY
    Jobbkompisen

    SvaraRadera
  11. Reinfeldtbeundrarefre jan. 29, 10:52:00 fm

    Fred Lane hamnar alldeles fel. Ett förfärligt gnällande. De allra flesta människor har fått det bättre med den nya regeringen och jag anser att den bör få nytt förtroende i valet i höst. I förra valet röstade jag borgerligt för första gången i mitt 64-åriga liv. Det var ett lyckat drag. Det behövs fler mandatperioder med borgerligt styre för att utradera Sosse- och Bidragssverige. Nu vänder ekonomin snart och då har den rödgröna röran inte en chans. Gnällröran, som inte har någon egen politik. Som tar kommunisterna under sitt beskydd och som utplånat de grönas systemkritik.

    SvaraRadera
  12. Apropå valrörelse går tanken osökt till en historia som borde passa bland vänstervridna.
    Det var två jobbarkompisar som träffades utanför vallokalen efter att ha utfört sin "medborgerliga plikt" Vet du anförtrodde den ene den andre, jag röstade med högern. Men varför då sa den andre förvånat? Jo, det är enda gången jag får vara i lag med storgubbarna.

    SvaraRadera
  13. Gratulerar så mycket. Såg just på datorn att han på Sagoliden fyller år i dag.

    SvaraRadera
  14. Fred Lanes visa har sina poänger, det är ont om politiska vistexter idag. Heja på!

    SvaraRadera
  15. Jag ställer mig i raden bland grattarbeundrarna som arbetat med dig, käre Birger. Du var bäst, bäst, bäst!
    Från ´gissa vem´ ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=8OigZKHnTXY

    SvaraRadera
  16. Hehehehe, fick du hela Rosenbad att gå i svaromål efter vad man kan läsa i kommentarerna..

    Du, eller Fred Lane för den delen, behöver inte vara oroliga för era pensioner. Du har gjort dagens och morgondagens unga stora tjänster med ditt engagemang och kommer att belönas med långt mer än värdighet och pension när det är så dags.

    Men det är förhoppningsvis länge än tills du pensionerar dig och då styrs Sverige av medmänsklighet och omsorg om djur och natur.

    Stort grattis
    från ett stort fan

    SvaraRadera
  17. Grattis Grattis på dagen!

    En icke-Elvis hyllning till dig som skriver för livet!

    http://www.youtube.com/watch?v=Jylh41e_mLc

    /Anso

    SvaraRadera
  18. Här en hyllning från hjärtat till Dig. Ta åt dig av orden!! Du var det bästa språkrör miljöpartiet haft, Du var den bästa boss jag haft som inspirerade och tog sig tid. Du är såhär:
    http://www.youtube.com/watch?v=aIrCFrFpHvw
    Lilla K

    SvaraRadera
  19. Anti-rödgrön-rörafre jan. 29, 01:35:00 em

    Anonym 12:22:
    Jag arbetar inte i vare sig Rosenbad eller för regeringen. Däremot är jag mycket engagerad för det bästa för det här landet.

    Det Göran Persson lyckades förstöra i Sverige är bara en västanfläkt vad som kommer bli resultatet med soppan Sahlin/Wetterstrand/Eriksson/Ohly. Detta om något gör mig mörkrädd för framtiden!

    SvaraRadera
  20. Grattis, har räknat ut att du fyller 61 år. Du hinner med några perioder till i riksdagen!
    Bänkkamrat (M)

    SvaraRadera
  21. Varför var du inte lika akriv i riksdagen som du är på denna blogg?

    SvaraRadera
  22. Anonyma...Klingelingklingeling...!

    SvaraRadera
  23. Hej, tack för alla kommentarer och vina låtar! Blir nästan rörd och anar vilka som kan vara avsändare. Tack.

    Anonym 15:05 Ja, du, skrev jag bara en bloggtext en kvart om dagen när jag satt i riksdagen vore det ju inte mycket bevänt med mig. Så mer än så borde du kräva av en riksdagsledamot.

    Än en gång, tack för alla kommentarer, kram till Mona, Vattenkvinna, Småländskor, Lilla K, MX, Monica och Anso m.fl.

    SvaraRadera
  24. Grattis på födelsedagen Birger! Det är precis hur coolt som helst att du och min mamma fyller år på samma dag. Hon är hellycklig över boken. :-)

    SvaraRadera
  25. Grattis Birger på fylledagen!

    från
    Gröna tankar

    SvaraRadera
  26. Läste, att Globalpartiet redan under denna månad ska presentera sina företrädare på riksplanet.

    Alltså blir det spännande på lördag och söndag...

    Hörde, att det jäser i Centern som en följd av ledningens råa uppförande mot partiets kärnkraftsmotståndare i Riksdagen.

    Alltså kan det bli strömhopp från C till GB, om Gud vill.

    SvaraRadera
  27. Jag sökte på stratosfären.
    Då kom det här.

    Klimatförhandlarna måste se bortom egoismen och uppträda i hela mänsklighetens namn.

    Kommer vi inte undan att se jorden som en helhet och kommer det dessutom att bli hälsosamt till slut!
    Grattis till alla so ser Jorden som en helhet!

    SvaraRadera
  28. Grattis i efterskott!
    HB

    SvaraRadera
  29. Anti-rödgrön-röra,
    "gammal skåpmat"?

    Det som Reinfeldt och hans regering genomför idag står väl i samklang med det han skrev för 17 år sedan.
    Han har aldrig - mig veterligen - tagit avstånd från innehållet i boken "Det sovande folket"; alltså är hans tankar där "lovligt byte".

    Dåliga opinionssiffror? Jag önskar verkligen att jag - som, förresten, aldrig varit medlem i något parti! - kunde läsa en opinionsundersökning, skriva en sång, spela in den och lägga ut den på nätet samma dag.
    Tyvärr, inte: denna sång har varit i görningen i över en månad.
    Flera sånger kommer. Nu, när jag kan tekniken, vore det kul att pröva med en "samma dag sång" - tack för inspirationen!

    Anonym 07:42,
    har du tittat på videon - ända till slutet?
    Det framgår att jag inte lägger all skuld vid Reinfeldts dörr. Dock är han (än så länge) sittande statsminister, och har därmed stor del i nedmonteringen av vår välfärd.

    SvaraRadera
  30. Reinfeldt har stått för en rättvis politik. De som hade det bra har fått det bättre och de som hade det dåligt har fått det sämre!

    Borgerlig rättvisepolitik!

    SvaraRadera
  31. Det är roligt att det finns kvar en tradition av politiskt vissnickrande. Välkommen till youtube, Fred Lane. Har hittat dig däe som sångare av några fina gamla Elvislåtar också.

    Mr Laneberg

    SvaraRadera
  32. Reinfeldt-beundrare, du menar att Lane "hamnar fel". Vad tycker du om Reinfedts citat? Hamnar de rätt?

    Är det inte rent fascistoida meningar som citeras?

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.