lördag 14 mars 2009

Familjen kräver svar...

Bäst i test inför melodifestival - plus för rösten, modet och självdistansen:


Okej, jag gillar allt från klassisk rockmusik och U2 till opera, har allt med Jussi Björling. Det är svårt för en operasångare att göra den här typen av musik. Om ni inte förstår vad jag menar så lyssna på Loa Falkman som massakrerar When A Man Loves A Woman. Malena Ernman fixar det. Lagom Anti-Melodifestival, vilket uppskattas... Dessutom vackrast - gäller både låt och sångerska.


Lika bäst i test - läckert uppbyggd låt, trovärdig. Plus för modet, närvaron och avsaknaden av bjäfs att gömma sig bakom:



Ensam på scenen, ett enda ansikte som är mer uttrycksfullt än en hel hop dansande och körande statister. Påminner mig om att man ville att Elvis skulle ha en massa dansare etc i Las Vegas. Han vägrade med motivet: jag har inget att dölja. Caroline af Ugglas är SÅ trovärdig. Vinn gärna!

Läckert Anti-Melodifestival. Är man uppvuxen med Janis Joplin kan man inte annat än njuta av detta i en festival med så många låtar och så många framträdanden som gör sig bäst om man låter teven stå på medan man går upp på taket och lägger tillrätta det tegel som ligger snett... Vilket för övrigt några av mina egna politiska framträdanden också lämpade sig för.


Trea i test: Visserligen utslagen - vad annat kan det bli med en vilsen folkpartist i ridhjälm? Men hade folkpartiets självutnämnde ideolog bytts ut mot Maria Wetterstrand så hade nog både framförandet under hjälmen och texten blivit vassare.


Skulle mänskligheten var värd att rädda om denna gått vidare...??

18 kommentarer:

  1. Skulle mänskligheten var värd att rädda om denna gått vidare...??
    Nej!!

    SvaraRadera
  2. Jag arbetar påt,
    skiter i sämsta låt.

    SvaraRadera
  3. Ernman for president!

    SvaraRadera
  4. Birger, vad tusan är detta? Schlagerfestival? I det fallet rular Sellastryparn: http://www.youtube.com/watch?v=PA5-DaCmDWw

    Schlagerfestivalen väcker den gamla proggaren i mig...

    P.G.

    SvaraRadera
  5. Om Malena inte blir etta i alla instanser, då är världen riktigt ur led...

    Gröna tankar

    SvaraRadera
  6. Här kommer lite gnäll från en utlandssvensk:

    Saknar Sverige oerhört ibland.
    Men inte Melodifestivalen.

    Har dessutom fattat att folk "härnere" på kontinenten skiter fullständigt i denna tävling (östeuropa undantaget).
    Eliten inom pop och rock och annat skulle aldrig drömma om att ställa upp.

    Så det ter sig mer och mer märkligt hur detta fortfarande får så mycket uppmärksamhet i Sverige.

    Nu har jag gnällt färdigt.

    För den som uppskattar när operasångare ger sig in på andra jaktmarker kan jag rekommendera det album Ann-Sofie von Otter gjorde ihop med Elvis Costello (For the stars).

    SvaraRadera
  7. Monica, såg du att Birger gillar U2??!!

    SvaraRadera
  8. Höhöhö! PG är väl han Per Gahrton, han va folkpartikel när det begav sig med nationalteatern som han länkade till...

    SvaraRadera
  9. Våryra, ja, jag höll på att ramla av stolen...

    :)

    SvaraRadera
  10. Elitistiskt dravel om folkkär dansmusik, så jävla typiskt för intellektella snobbar

    SvaraRadera
  11. Känns verkligen lågt.Primitivt. Att tycka det känns häftigt att lilla jag la ut heläkta Snälla,snälla på bloggen en vecka före storbloggarn själv.

    SvaraRadera
  12. Juryn försökte placera La Voix i botten. Men det blev istället juryn som av folket placerades i skamvrån.

    Skillnaden mellan experterna och allmänheten är här lika stor, som mellan partiledningarna och deras medlemmar/väljare.

    N

    SvaraRadera
  13. Snälla, snälla! Ente sånt mög!

    SvaraRadera
  14. PG: Ja,det var tider.Men vi gjorde väl i alla fall vad vi kunde föe att hålla ABBA stången, men det gick bara fram till Eing,ring för min del... Waterlo blev mitt dito.

    Eric: Grymt!

    Monica: Sitt stadigt på stolen!

    SvaraRadera
  15. Jag sitter kvar.

    Kul att du prickade rätt!

    SvaraRadera
  16. Saknar Sven-Ingvars. Malena är bäst, men ännu bättre på rätt scen.

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.