måndag 25 mars 2024

Solen flyttar på sig...

Varningsskylt vid grinden...

Egentligen finns det mycket att skriva om. Gaza, sågningen av Tidögängets klimatpolitik, kriget i Ukraina  och dess stegvisa förflyttning utanför Ukrainas gränser på väg mot gu-vet-vad... Men jag ska - ursäkta mig! -  skriva om Stockholms Lokaltrafiks optiska biljettläsare.

Det förekommer att jag lämnar Sagoliden, ger mig ut i hospitalet (det vill säga utanför tomtgränsen) och efter en tågresa befinner mig i Stockholm. Med SL-biljett i mobilen. Lyser solen på den optiska biljettläsaren så funkar den inte. Vilket DN upplyser sina idoga läsare om idag...

Jag läser att man har försökt lösa problemet med att ändra vinkeln på läsarna, men det funkar inte. Varför? Jo, enligt SL:s pressansvarige beror det på att (man upptäckt??) att solen också flyttar på sig. Jag orkar fan inte med...

Tack för idag, slut för idag. Amen.