Jag har bytt nätleverantör, eller rättare sagt den gamla har sålt sina kunder till Bahnhof. Övergången var ett elände. Det funkade inte, det som lovats hände inte, satt i telefonkö och kom efter oändlig tid fram: men första dagens IT-support utgjordes mest av tekniskt och intellektuellt kaos.
Jag förstod då att det är Bahnhof som sköter administrationen i Helvetet. Hur som: det slutade i att Bahnhof skulle återkomma inom 24 timmar. Vilket man inte gjorde. När jag fick tag på dem nästa dag så gav man helt nya besked, och se det funkade.
För övrigt skulle Bahnhof ha skickat faktura där det fanns lösenord, men det brevet har inte kommit fram. Använder man CityMail så lär det ligga i någon brevlåda i grannbyn.
Teknik har sina sidor. Ibland är det avsändaren som är förvirrad och nördig. Sällan är de så pedagogiska och tekniskt fulländade som denna:
torsdag 4 december 2008
5 kommentarer:
KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.
LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.
MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.
VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.
DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Svar på frågan: Det är nog Boxer.
SvaraRaderaVisst är Ansgars IT- f ĺåt, bokkonsult helt underbar!
SvaraRaderahaha kul :)
SvaraRaderaÄven den ekonomiska tillväxten krånglar ibland, Birger. Men den är vad vi har att hålla oss till. Utan den - inget bredband ;-)
SvaraRaderaMed återväxt (inte tillväxt) kan vi behålla bredbandet.
SvaraRadera