söndag 17 februari 2008

Att kasta dugligt kött är som att köra bilen på tomgång....

Avslöjar i helgens BT-krönika att jag kommer att vägra rösta på ett parti vars företrädare hävdar att deras förslag är ”moderna”. Herregud, det kan ju rosa sandaler, spånplattor och strypkoppel också vara.

Såväl Reinfeldt och Olofsson som Eriksson, Sahlin och Ohly har jag hört beskriva sin politik som modern. Som ni säkert förstår röstar jag på de gröna, men lyckas Peter Eriksson en gång till häva ur sig att den politik mp står för är modääärn så lägger jag ner min röst. Att göra till huvudnummer att ens politik är modern är inte ett argument, det är en nödfloskel. Något för kejsaren som saknar kläder.

Kommer ni förresten ihåg köttfärsen? Skriver bland annat så här i BT-krönikan: "Det stora problemet i Sverige är inte att det slängs för lite mat, utan att det slängs för mycket mat. Varje kilo nötkött som framställs resulterar nämligen i 13 kilo koldioxid! Det är ungefär lika mycket som en bil, som drar en halv liter bensin per mil, släpper ut på 13 mils körning. Att kasta fullt ätlig mat är som att låta bilen gå på tomgång. Vi människor har som art kommit ända fram till år 2008 därför att vi – utan datummärkning – kunnat överleva genom att...." Resten finns i BT.

Det är modernt att citera sig själv har jag förstått...


7 kommentarer:

  1. Kanske det behövs även "reaktionära" åsikter. Ett fartyg har ju en maskintelegraf för Framåt, Stopp och Back. I det fallet är väl samhället att likna vid ett fartyg. Om vi befinner oss på helt fel kurs, då kan det bli nödvändigt med inte blott stopp, utan även back. Kanske ett steg bakåt ibland är den enda vägen framåt?

    SvaraRadera
  2. Hårda bud! Du får nog rösta blankt! För Peter kan nog inte avhålla sig från det där moderna!

    SvaraRadera
  3. Begrepp att se upp för:

    1) Modernt (kan handla om att gå i takt med (s) i EU-frågan)

    2) Utveckling (kan bl.a. betyda nedläggning av avdelningar på sjukhuset)

    Fyll på!:

    SvaraRadera
  4. Jag har 7 stycken skjortor 4 st av dem är 3 år gamla 3 st är 10 år gamla.Jag brukar köpa 3 st T-shirts,1 par byxor,5 par kalsonger och 10 par strumpor var tredje eller var fjärde år.I och med att mode går i cykler,så blir jag modern till slut! I övrigt vill jag tipsa den yngre generationen om filmen Moderna tider med Charlie Chaplin.

    SvaraRadera
  5. Vi får hoppas att vi kan bli lite mer omoderna ibland bara det inte blir modernt att vara omodern!

    SvaraRadera
  6. Att du inte är modern eller gillar det moderna har vi ju förstått för längesedan, Birger. Dina budskap är minst sagt mossiga. Hur undgår du refusering i blaskorna?

    SvaraRadera
  7. Hej senaste Anonym! Det är ingen konst att undgå refusering i blaskorna eftersom dessa är så mossiga...:-)

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.