fredag 2 november 2007

Sveriges beredskap är Schenbart god...

... "om man inte är alltför berusad" som Reinfeldt säger enligt DN. För övrigt vill jag bara så här inför Alla Helgons Helg erkänna att Anders Pihlblad aldrig pussat på mig. Men det gör ingenting.

För övrigt: Gör Fredrik Reinfeldt till ny generaldirektör för SJ - han är så bra på regelbundna avgångar.

Trevlig helg! Imorgon blir det, på grund av ständig efterfrågan, en nostalgitripp på denna blogg. Är det då någon som vill gå med i klubben DVBF (Det Var Bättre Förr) så är det trist, för den klubben finns inte.

6 kommentarer:

  1. Kvällens garv. Tack för det.

    SvaraRadera
  2. :)

    Orkar inte säga så mycket mer...

    Bara ett förslag:
    Inför kindpussar i Sverige!! Väl etablerad hälsningsgest i Holland och flera andra europeiska länder (förutom i England, där man helst inte vill ta i varandra alls...).
    Fungerar bra.
    Är man berusad finns dock risken att man missar kinderna och hamnar på munnen. (Egen erfarenhet...) Det kanske var det som hände med Schenström och Pihlblad?!

    SvaraRadera
  3. Nej, det var väl inte bättre förr. Det är sämre nu... ;)

    SvaraRadera
  4. Det som är alltid har präglat moderata värderingar är "sköt dig själv och skit i andra". Detta framkommer nu med all tydlighet när moderata politiker granskas - med andra ord ingen moral.

    SvaraRadera
  5. "För övrigt vill jag bara så här inför Alla Helgons Helg erkänna att Anders Pihlblad aldrig pussat på mig. Men det gör ingenting."
    Har du fördomar, Birger?
    Fast å andra sidan skulle jag nog också undanbe mig en puss också, min fru blir så ärg.

    SvaraRadera
  6. Snyggt Birger! Du lyckades få mig att dra på munnen (understatment).
    Christer, varför blir den fru ärg? Är hon av koppar?

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.