lördag 20 oktober 2007
Tänk att en sådan här klump...
... kan få oss att tänka, analysera och dra slutsatser.
Människor köper mer beige färg i bygghandeln sedan man bytt namn från beige till caffè latte... Vilket möjligen visar att klumpen inte alltid är så där jättebra på tänk, analys och slutsats. Utan ganska lättlurad och manipulerbar...
6 kommentarer:
KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.
LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.
MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.
VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.
DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Är vi bara en köttklump som styrs av elektriska impulser, hormoner och kopplingar mellan hjärnhalvorna?
SvaraRaderaBirger! Tack för din intressanta artikel om Elin Wägner i senaste Grönt!
SvaraRaderaMonika
Haha! Jo, det stämmer faktistk att caffè lattefärg säljer mycket bättre än beige, trots att det är samma färg! Allt enligt färghandlaren i huset.
SvaraRaderaPluttis
Den där klumpen liknar en valnöt
SvaraRadera;)
tänker du att tex de nya moderaterna är lika kapitalistvänliga och miljöointresserae som de gamla moderaterna?
SvaraRaderamen du kan vara lugn - min hjärna är inte så lättlurad!
Nisse
samma sak med rucculasallad. Det hette något tristare innan, och sålde då inte alls, men så bytte de namn och vips!
SvaraRaderaFör övrigt anser jag att vi bör byta namn till de gröna.