lördag 20 oktober 2007

Tänk att en sådan här klump...


... kan få oss att tänka, analysera och dra slutsatser.

Människor köper mer beige färg i bygghandeln sedan man bytt namn från beige till caffè latte... Vilket möjligen visar att klumpen inte alltid är så där jättebra på tänk, analys och slutsats. Utan ganska lättlurad och manipulerbar...


6 kommentarer:

  1. Är vi bara en köttklump som styrs av elektriska impulser, hormoner och kopplingar mellan hjärnhalvorna?

    SvaraRadera
  2. Birger! Tack för din intressanta artikel om Elin Wägner i senaste Grönt!
    Monika

    SvaraRadera
  3. Haha! Jo, det stämmer faktistk att caffè lattefärg säljer mycket bättre än beige, trots att det är samma färg! Allt enligt färghandlaren i huset.
    Pluttis

    SvaraRadera
  4. Den där klumpen liknar en valnöt
    ;)

    SvaraRadera
  5. tänker du att tex de nya moderaterna är lika kapitalistvänliga och miljöointresserae som de gamla moderaterna?
    men du kan vara lugn - min hjärna är inte så lättlurad!
    Nisse

    SvaraRadera
  6. samma sak med rucculasallad. Det hette något tristare innan, och sålde då inte alls, men så bytte de namn och vips!

    För övrigt anser jag att vi bör byta namn till de gröna.

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.