tisdag 25 september 2007

Hörru, KGB, kasta loss istället!

Har glott på K.G.Bergströms pratshower. Larvigt att inte Sveriges mest erfarna politiska journalist kan kasta sina papper, skippa de färdigskrivna frågorna och istället föra samtal med dem han intervjuar. Dessutom: tycker verkligen SVT att han är så trist att man måste muntra upp tittarna med en fånig panel, där deltagarna får prata någon dryg minut var? Varför litar man inte på KGB:s förmåga?

Förresten: mitt starkaste minne av KGB är när han och Eva Hamilton försökte sätta åt mig i en partiledarutfrågning - inför valet 1994 - för att köra en skitig bil. Man visade i teverutan gång på gång en Saab som rivstartade och spydde ut avgaser, påstod att det var min bil och att det var jag som körde. Ingenting stämde. Det var då jag började kalla Bergström för KGB. Jag mopsade på ganska bra, gick till angrepp på Bergström-Hamilton (den sistnämnda var ohyggligt dåligt påläst och gick in i debatt med mig om arbetstidsfrågan utan att ha ens tofflor på fötterna) - och det lustiga är att tack vare detta så fick jag bra rubriker i kvällsblaskorna. Bergström har varit lite gnällig på mig en annan gång också - jag hade skrivit en drapa om att han var gammal moderat kommunpolitiker och att det inte var så konstigt att han då ogillade miljöpartiet.

7 kommentarer:

  1. Undrar samma sak! Jasså, Bergström har varit moderat politiker. Vardå?

    SvaraRadera
  2. Peter Erikssons Kalix.

    SvaraRadera
  3. Det är roligt att få sig lite av dina minnen från politikerlivet till livs! Tack för en trevlig blogg!

    SvaraRadera
  4. Oj så han "är" moderat. Ja men det är ju inte förvånande, kan ju snarare förklara en hel del. Sen förstår jag inte att man ger honom ett eget program när han är så himla tråkig. Oj, vänta låt mig korrigera det felet, VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT tråkig.

    Kunde man inte gett honom ett avgångsvederlag eller nåt istället och en ny politisk kommentator till oss tittare. Inte Knutson eller vad han nu heter för han är ute och cyklar alldeles för ofta, han behöver läsa på lite mer.

    Helst en tjej...mindre gubbvälde...

    //AA

    SvaraRadera
  5. Har också tvistat om det men mina vänner...Har också hört att han varit en moderat politiker, men har inte hittat något om det på internet...
    Har du några fakta om det?

    mvh Heiti

    SvaraRadera
  6. kolla på Wiki...finns länk till en chat på SVT där det bekräftas...dock inte var eller årtal.

    SvaraRadera
  7. Vad gäller KGB så skall vi ju inte ha yrkesförbud för gamla moderater, och man bö rnog också ha i minnet att moderatpolitiker i en kommun som Kalix inte behöver betyda så mycket - vi har moderater i Vingåker som väl inte sär så mycket moderater om man skrapar lite på ytan... Något som är trist är att programmet tydligen är inspelat - att det inte sänds direkt. Därmed tappas i nerv, och dessutom känns det fegt. KGB kan bättre än så, "tråkigheten" är en tillgång.

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.