söndag 30 september 2007

Äntligen spelar Djurgår´n bra fotboll...

Att lida kan ha många dimensioner. Mer eller mindre rationella. Mer eller mindre viktiga. Ska sanningen fram så är det inte så ofta man behöver lida i Sverige. Mat för dagen, inga krig, rätt att tänka och tycka fritt - huruvida sedan någon lysnar är en annan sak... Lidande kan vara jäkligt irrationellt, sett ur ett större perspektiv. I Burma finns det rationella skäl att lida. Ska nu erkänna att jag lider när jag ser Djurgården spela dålig fotboll. Det har varit en del lidande i år.

Igår slapp jag lida. Djurgården gjorde sig förtjänta av epitetet Järnkaminer, jag tyckte mig känna urdjurgårdaren Gösta Knivsta Sandbergs ande på planen. Det var kompromisslöst. Men även välspelat. Snabba tillslag. Snygga mål. Men jag saknar det som inte finns i fotbllen längre: radarpar. De där som hittar varandra i sömnen. Som Leif Chappe Eriksson och Leffe Sköld en gång gjorde hos blåränderna.

Livet är stort och förunderligt. Dr Jones nick igår var förunderlig.

6 kommentarer:

  1. Schlaug går från klarhet till klarhet. Du har en helt fantastisk blogg som rymmer hela människan och stora delar av livet!
    Börje L

    SvaraRadera
  2. Jag hade ingen aning om att du är djurgårdare och gillar fotboll. Det gömde du allt bra när du var politiker!!

    SvaraRadera
  3. Förunderligt och märkligt är en väldigt fin julpsalm...
    :) Kunde inte låta bli att säga det där...

    Livet är stort, du sade i alla fall NÅGOT bra i detta blogginlägg.
    Men, men, titta vem som ligger Djurgården i hasorna, med en match mindre spelad!

    MVH
    En som är en Ängel i själ och hjärta.

    SvaraRadera
  4. Monica! Klart att du gillar änglar, kunde inte tro något annat. Och, säga vad man vill, järnkaminer är ju inte lika vackert...

    SvaraRadera
  5. "Kunde inte tro något annat..."
    Jag kommer ju från Sveriges framsida.

    Och vem ligger nu före Djurgården i tabellen?
    Det känns riktigt görskönt!

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.