lördag 31 mars 2007

Äntligen vätgas...

Skall sälja min motorcykel, en läcker Honda från 1983. Det känns inte vare sig kul eller rätt längre, att kajka omkring i onödan, planeten tål inte vad som helst. Och för min del blir det en långflygning i år (skriver en bok tillsammans med en kinesisk kvinna), så det är bara att dra in på annat. Den som vårdar den omsorgsfull och inte kör mer än 50 mil per år får köpa den till hyggligt pris...

Samtidigt ser min mc-nerv framtiden an med viss tillförsikt. Den första hojjen som går på vätgas har sett dagens ljus. Motorcyklen heter ENV, tillverkas av det brittiska företaget Intelligent Energy och finns att köpa redan i sommar. Den drivs med en bränslecell, går tyst och de första exemplaren kommer upp i 80 km i timmen. Jag väntar till den klarar det dubbla, vilket lär bli inom några år.

Förresten har Fritidsresor tagit inititativ till charterresor med tåg. Snyggt jobbat!

4 kommentarer:

  1. Du skulle ju kunnat köra den på nitrometan för att undvika att förbruka kolväten, det skulle jag gjort.

    SvaraRadera
  2. politiker med humor växer inte på träd. undrar hur persson skall undkomma första maj.

    SvaraRadera
  3. Varför skulle det bli renare att köra på vätgas? Vätgasen är en energibärare, inte en energikälla. Det finns ingen vätgas att hämta "gratis" i naturen, den måste "tillverkas" och energin som tillförs i produktionen kan vara hur smutsig som helst. Idag är vätgasproduktion ingen ren teknik. Behåll din gamla motorcykel istället för att tära på planeten genom tillverkningen av en ny.

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.