Antingen tror Carlgren på vad han säger. Då är han naiv. Eller så säger han det trots bättre vetande. Då är han demagogisk, skriver Rolf Gustavsson i SvD och fortsätter: Påståendet om att det obegränsade skadeståndsansvaret läggs på företagen motsägs formaljuridiskt av Pariskonventionens begränsningar. Och i de politiska realiteternas värld kan en stat ändå inte undandra sig ansvar, särskilt inte långsiktigt. (-)
Vem kommer om 100000 år att åberopa Andreas Carlgren? Hur lång är halveringstiden på hans försäkran om kärnkraftföretagens obegränsade skadeståndsansvar?
Från denna krönika i SvD den 28 juni. Orsaken till citaten från Svd är att jag blir tråkad för att ha moderata SvD som morgontidning. Mitt svar är att man kan ha ledarsidan som vår tids humorsida à la gamla Mad, och att resten ofta är bra och mångsidigt för att vara en borgerlig blaska.


