torsdag 11 november 2021

Produkter som levererats...

Produkter... Produkter? Som levererats?? Jag har har inte lätt att känna förtroende för politiker - oavsett parti - som efter förhandlingar säger att de är mycket nöjda med de "produkter" de förhandlat fram. Inte är det bättre med de som pimpar med att det "levererats"...

Den ena produkten som levererats är en lagrådsremiss om strandskydd och den andra produkten består av en proposition om skogen. Annie Lööf meddelar att regeringens "leverans" är bra.
 
Låt mig i all ödmjukhet berätta att jag är oändligt trött på politikers marknadisering av det politiska språket. 
 
Jag har ännu inte tagit del av de produkter som S, MP och C nu producerat så jag har ännu ingen seriös analys av produkternas kvalitet, omfång och marknadsvärde... Förstår dock att produkterna blivit sämre om oppositionen fått bestämma.
 
Hoppas att produkterna är hyggliga utifrån situationen i riksdagen - en stor majoritet vill ju något annat än att skydda biologisk mångfald. Så den gröna producenten hade det inte lätt vid produktionen.
Men "väldigt bra produkter" är det nog inte i sak - men kanske utifrån hur illa det kunde blivit om Centern, som i sak har stöd av M,KD,L och SD, blivit levererade allt de ville. 
 
I övrigt väntar nya produkter för att "sätta människor i arbete". (Jag är lite ordnördig, skriver en del i min senaste bok om hur det politiska språket används för att få våra tankar att förskjutas.)