tisdag 5 maj 2020

Corona, corona - börsmäklare, lastrum och kaffe.

Klicka på bilen för att lyssna, även om det inte är så mycket att lyssna på.
Jaha, då har jag hävdat nåt om börsmäklare och sjukvårdspersonal... är man ett politiskt djur så är man. Svårt att låta bli att få in politik överallt. Hur blev jag sån?

Hmmmm.... kanske i Stockholms frihamn när jag var ung och lastade upp kaffesäckar ur fartygens lastrum medan kompisen, som tagit studenten vilket jag ännu inte gjort eftersom jag tog ett friår för att jobba, satt och räknade säckarna i solen... Och för det hade han högre timpeng än vi som slet i lastrummet. Där lärde jag mig nåt om rättvisa och rättfärdighet.

Kaffe hade ni fått utan hans välbetalda tjänstemanna-räknande, men inte utan mitt sämre betalda arbetarslit, onda rygg och värkande fingrar... (Nåja, det var bara några veckor, men det var lärorika veckor - och gubbarna som jobbade i lastrummet hade gjort det i åratal med onda ryggar).