lördag 12 januari 2019

Slutligt farväl till nyckebiotopsinventeringar och välkomnande av grön väst

Gomorron!
1. Jag funderar på att skaffa en grön väst.
2. Jag visste inte att Reinfeldtregeringen var en vänsterregering.
3. Språkrören har hävdat att den som inte sitter i regering utan bara budgetsamarbetar sitter på läktaren - anser språkrören att C och L sitter på läktaren?
4. Kan V släppa fram en regering som har gjort upp med två partiet som spottar på dem? Glad att jag inte är vänsterpartist, gillar inte att bli spottad på.
5. Finns det någon kristligt sinnad människa som vill bli representerad av Sara Skyttedal i EU-parlamentet??
6. En grön skatteväxling som innebär höjda miljöskatter och sänkta marginalskatter för höginkomsttagare slår ensidigt mot låginkomsttagare - var det inte det som de gula västarna var så förbannade på?
7. Att avveckla nyckelbiotopinventeringen gladde Annie Lööf och ger mig stor sorg - förhoppningen att återupprätta dessa slogs i sank med ett hånflin.
8. Jag har funderat färdigt: jag ska skaffa en grön väst.