fredag 1 juli 2011

Pratardag...

Det är inte mitt fel...
Idag är det pratardag. På väg till SVT och Nyhetspanelen. Lär väl bli prat om Saab och Svenskt Näringslivs korkade nya förslag. Anar att det blir nåt om svenska politiker också.

Tja, det här är också ett jobb: att prata, skriva och läsa. Ibland blir det inte så bra. Då önskar jag att jag varit idrottsman istället och kunnat skylla på kroppen.

"Kroppen ville inte lika mycket som jag idag", är ju populärt att säga när man inte simmat tillräckligt fort eller hoppat tillräckligt högt. Som politiker kanske man också skulle kunna skylla på någon annan: "Ah, vänstra hjärnhalvan ville inte lika mycket som jag idag". Något för Juholt att ta till?

En känd för detta sjukampare - värd all respekt - som gått över till längdhopp delade häromdagen upp kroppen i beståndsdelar och meddelade att benen inte ville.  Kanske även politiker kan dela upp hjärnan i små beståndsdelar? "Sorry, med under dagens partiledardebatt ville inte hjärnans synapser så mycket som jag ville. Men benen var det en jävla fart på!"

Jag satsar på att benen är i god form och för mig till SVT denna arla morgonstund, och att synapserna vill lika mycket som jag vill när jag väl sitter i soffan. Fast blir det inte så bra så är det inte mitt fel.

TILLÄGG: Så HÄR blev det.

5 kommentarer:

  1. Eftersom TV inte nämner ett knyst om Gröna Partiets existens, så kanske det går att få fram det ändå.

    Snälla, du kan väl se in i TV-kameran och tillkännage att Gröna Partiet finns.

    SvaraRadera
  2. Hej Schlaug. Du var bra idag igen. Rapp i truten, intelligent och välformulerad

    SvaraRadera
  3. Anonym 07:14: Nej, så går det inte till och ska inte gå till. GP kommer säkert upp till debatt så småningom, precis som Bards nya parti liberaldemokraterna.

    SvaraRadera
  4. Något som däremot borde uppmärksammas mer men som man inte hittar i Almedalsveckans kalendarium är:
    Bortom tillväxtens dilemman
    Den motståndskraftiga och resurseffektiva ekonomin
    Tid: måndag 4/7 Kl. 11:00
    Plats: S:t Hans Café, S:t Hansplan 2
    (Det stora cafét med ruinträdgården)

    Med bla
    CARL SCHLYTER & INGEMAR GUSTAFSSON
    Se:
    http://www.caminomagasin.se/bloggar/ingemar-gustafsson/sa-loser-vi-tillvaxtens-dilemman

    SvaraRadera
  5. Det är ett moment 22. GP kommer med tiden upp till debatt, ja. Men bara när det blir känt att GP finns. För att bli känt måste GP ha någon som i ett "obevakat ögonblick" nämner dess namn inför kameran, om så bara i förbigående, när man talar om annat. Men det går inte till så, och ska inte gå till så. Alltså gäller moment 22.

    Givetvis ska Birger inte ta emot beställningar på detta sätt. Det kunde möjligen även äventyra SVT:s vilja att ha honom fortsatt i soffan.

    SVT tillhör etablissemanget, och det har vi att förhålla oss till.

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.