lördag 5 september 2009

Surt, sa räven

3-1.

15 kommentarer:

  1. Birger har inte sätt 20 min filmen Story of stuff?

    www.storyofstuff.com

    SvaraRadera
  2. Ett något större norskt mål och Sverige hade vunnit!

    SvaraRadera
  3. Hej X!
    Jodå, rekomenderas. Har tipsat om den tidigare.

    SvaraRadera
  4. Avgå Dennerby! Det ansåg jag redan efter de två misslyckandena i Kina, nu är det ett måste!

    SvaraRadera
  5. Skönt, nu slipper jag familjekonflikten eftersom Holland inte riskerar möta Sverige någonstans i semi eller final.

    SvaraRadera
  6. Efter en sådan nesa, borde vi kanske be Oscar II återta sin norska tron, i alla fall.

    För inte gick det rätt till då
    1905, när Norge tog ut skilsmässa från Sverige.

    SvaraRadera
  7. Monica, hur löste ni straffläggningen 2004?

    SvaraRadera
  8. Måns, har förträngt det traumatiska minnet.
    Nästan skilsmässa och tre aningen splittrade barn (vill ju hålla på båda lagen samtidigt eftersom "vi är både svenska och holländska", liksom...).

    Nej, där ljög jag.
    Maken var på resa i jobbet till Holland av alla ställen. Räddade kanske äktenskapet, vad vet jag...

    Själv satt jag och kollade matchen i ett helt annat land, i en "social club" tillhörande ett megaföretag som till hälften är holländskt. Ca 100 pers varav fem som höll på Sverige, jag, en svensk som jobbade för Ericsson och hans engelska fru, och två stackare från svenska ambassaden som vågat sig dit...

    Hur jag överlevde straffläggningen?
    Vet inte. Har förträngt det minnet, kanske.

    SvaraRadera
  9. När kulturerna övergavs och vansinnet fick fritt spelrum.
    Jag vet att det inte passar just här, men jag bara fick ett utrott.

    SvaraRadera
  10. I ledningen för vår planet fattas ett lämpligt förstånd.

    SvaraRadera
  11. Vi åt gott och hade det gott på Jordens villkor!

    SvaraRadera
  12. "på Jordens villkor"
    Människan har aldrig levt enbart på jordens villkor. Hade vi gjort det, hade vi inte suttit här.
    Det är alltså en skröna som förvridit huvudena på en del gröna.

    SvaraRadera
  13. Så rätt så!
    Hade vi enbart levt på Jordens villkor så, hade vi inte suttit här. För mig är detta en tragisk insikt, hur är det för dig!
    Detta skapar hos mig, rebellen som vill medverka till att skapa en värld på Jordens villkor.
    För att ta ett enda aktuellt exempel på en sådan rebell, så blir det Jan Eliasson som är vice ordförande både i Tällberg Foundasion och i Romklubben.
    För övrigt anser jag att vi inte ska tänka för mycket.
    LEV!
    är det bästa alternativet!

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.