fredag 20 mars 2020

Vi har alla olika problem...

 n


Vad gäller det nya fräscha Coronaviruset så lär också jag bli smittad. Mitt mål är inte att slippa bli smittad, utan att försöka hålla smittan borta så länge som möjligt för att inte riskera att bli belastning på en hårt arbetande sjukvård när det är många som behöver hjälp. När jag väl fått smittan - och kanske som tillhörande riskgruppen "äldre" till och med överlever - är det bara att vara nöjd och glad för att jag lär vara immun i flera år. Jippi! Ett antal kändisar som fyllt 70 gnäller över att de skall undvika sociala kontakter, de är ju så friska och krya och ogillar order uppifrån. Amelia Adamo, Elisabeth Höglund, Karin Thunberg... Här en riktigt bra känga från en ledarskribent på DN som jag vanligen inte uppskattar.


För att få lite dimension på det hela kan noteras att 500 - 2000 dör i Sverige av den "vanliga" säsongsinfluensan.Vad gör man på äldreboenden etc för att undvika det?