söndag 29 maj 2016

Stora jornalistpriset är ingen garanti...

Jag får en mobil under ögonen. Uppmanas att läsa en text. Läser. Min första tanke: någon skojar med mig. Min andra tanke: Aftonbladet är hackad, nån skiver i andras namn.

Får försäkring att texten är äkta. Min tredje tanke: SÅ låg kan väl ändå inte hon vara, så in i h-e låg. Men det kunde hon. Mobba Isabella Lövin för hennes utseende och kläder.

Kerstin Weigl. Kolumnist på Aftonbladet. Har ni missat skiten så finns den här. Kvinliga statsråd skall inte visa sig utan läppstift och mineralpuder är budskapet. Året är 2016. Weigl är en av de tunga namnen i Aftonbladet, de där namnen som skall balansera skvaller, nakenchocker och bantningstips.

För att citera henne: har hon ingen självrespekt? Eller var hon onykter? Mottagare av Stora jornalistpriset - hon har fått det - kan väl också fyllna till, det är kanske legio bland urbana journalister boende på Södermalm.
Kerstin Weigl mobbar Isabella Lövin som en hel skitstövel.