onsdag 8 april 2020

Tigern har fått sin fladdermus... Och Stockholm har sina 99:or.

Jaha, då har en tiger smittats av en människa och drabbats av corona. Ytterligare sex befaras vara smittade. Några av dem kan vara äldreäldre.

Som kloka tigrar alltid sagt: håll avstånd från människomarknader, risken att de småäckliga varelserna  överför smittor är överhängande.

Nu är det i och för sig inte helt klarlagt att det är djurskötare som överfört smittan, men mycket tyder på det. Om det inte är det - och jag därmed sprider en redan mycket spridd historia - så försvarar jag mig med att jag nästan var den ende (lätt överdrivet) av alla miljöengagerade som INTE förde den falska nyheten om delfiner i Venedig vidare. Jag trodde nämligen aldrig på det. Det funkar inte riktigt så - i vart fall inte så fort och på det sättet - hur mycket vi än skulle älska det. Men tigern tror jag på.





Häromkvällen visades Stockholmare upp i Rapport och Aktuellt. Det är ju vanligt förekommande. Dessa tycktes emellertid inte förstått det här med Corona. Vilket väl bekräftar ryktet som gör gällande att en del i min gamla stad inte är helt hundra. Förutom är optimism kan vara korkat, så måste det nog till en 08:a som står lycklig mitt i solen trots att hen tror att den skall ta död på allt...