![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjf1NPxDvkWUwDHG9EqakG-zRiUmvoubteC4qg_N9H7vzneF30QM26-l80kad1lAdTl3qv9WZJuQZcD2D6PPqDnq_YuR0dnLQ72asn4Qeu0xn8mbCX_c_ze5wlLN21NCGi-NLsVmAcF_m4j/s320/Sk%25C3%25A4rmbild+%25281555%2529.png)
Nätverket för yrkesverksamma kvinnor i skogsbranschen har med rätta reagerat på kalendern från Ponsse, vars ledning och inköpare av reklam lär ha levt i grottor de senaste åren.
Kalendern har designats av ett tyskt företag, vars grottmän skriver på sociala medier: ”Flickor och skogsmaskiner – det här är paradiset”.
Andra grottmän har kallat de kvinnor som reagerat för ”tokradikala feminister”, ”fula” och ”överdrivna kärringar som inte har tillräckligt med annat att göra”.
Ordvalet känns igen från kampen för kvinnlig rösträtt. Längre har vi inte kommit.
Reklamhistorien är förresten fylld med skitreklam. Här några exempel: