torsdag 22 augusti 2019

Nu kan han slänga sig åt båda hållen...

En språkrörskollega kallade mig kärvänligt för "politiskt djur"- hon hade säkert rätt. Men det finns ju annat också: musik, litteratur, konst och Djurgården. Högt och lågt, säger säkert den som inte fattar.

Jag är född in i Djurgården. Farsan "förbjöds" på grund av ett lätt hjärtfel att gå på derbyn mot AIK. Morsan klippte tyg och sydde en Djurgårdströja med samma nummer på ryggen som Knivsta hade. Jag var fem år och ville inte ha något annat. När jag fick Chappe (Leif Eriksson) som idolbild i den där asken med äckliga sockertabletter blev jag euforisk. Och när Kim (Källström) kom tillbaka kändes det gott i mitt vuxna hjärta.

En annan som borde få en extra fin plats i alla Djurgårdshjärtan är den här killen:

Klicka på bilden för att komma till Expressens artikel.