onsdag 31 juli 2019

Bisarr verklighet

Häromdagen undrade jag om jag blivit dement, tappat förankring, gått in i en fantasivärld - för inte kan det väl vara som det synes vara? Så läser jag Emil Arvidson i SvD och förstår att jag inte är ensam om viss förvirring...


"Målsägande i rättegången verkar vara född i ett annat land än Sverige. Under veckan har Moderaternas Hanif Bali hängt ut dennes bakgrund på Twitter. (-) En annan nytillkommen hiphopälskare, Donald Trump, skäller ut Stefan Löfven och erbjuder sig att betala borgen för ASAP Rocky, trots att Sverige saknar borgenssystem. 

Medan jag skriver den här texten gör så den tidigare riksdagsledamoten Carl B Hamilton (L) – som tycker om försvarsalliansen Nato – ett utspel på Twitter. Han hävdar att ASAP Rocky-historien framförallt bevisar en sak: Sverige borde gå med i Nato. (-) Backa fem år. Föreställ dig att du förklarar för någon hur Donald Trump (japp, USA:s president!) tillsammans med Kanye West och Kim Kardashian sätter press på Stefan Löfven för att ASAP Rocky ska släppas ur ett häkte på Kungsholmen i Stockholm. Ingen skulle tro dig."

Det är inte jag som är dement. Det är verkligheten som är bisarr.