lördag 1 juli 2017

Jag hade en mardröm om sjungande språkrör så här inför Almedalen...

Jag hade en mardröm natten efter det att MP medverkat till att sänka kostnaderna för kärnkraft, så att den kan leva kvar till minst 2040. Mardrömmen återkom i natt... Vaknade kallsvettig  straxt före halv fyra,
I mardrömmen sjöng språkrören på Almedalens scen, de sjöng om Stefan, de sjöng Pärleporten, tänk så dumt man kan mardrömma....
Sjung gärna med i denna härliga sångstund så här inför Almedalsveckan - om texten nedan haltar lite så beror det på viss otakt i  mardrömmen.




Han har öppnat pärleporten
 så att jag kan komma in. 
Genom kärnkraft 
har han frälst mig
 och betraktar mig som sin.

 Han har öppnat pärleporten
 så att jag kan komma in. 
Genom värdlandavtal 
 han frälst mig
 och betraktar mig som sin.
 
Som en härlig gudomskälla, 
 rik och mäktig, 
djup och stor
 är den kärlek, 
 nåd och sanning 
som i Stefans hjärta bor. 

Han har öppnat pärleporten
 så att jag kan komma in. 
Genom vapenexport
han frälst mig
 och bevarar mig som sin. 

Vi har en vän i Stefan...
Vilken vän vi har i Stefan
all vår synd och sorg han bär
Jag är bunden så vid Stefan, 
bunden fast, och kär, jag är.

Intet mäktar nu att skilja, 
mig ifrån min Stefans hand.
Hans är nu min hela vilja, 
jag är hans, med knutna band.

Vi av nåd är härligt frälsta,
fria bort ur gröna garn.
Vilken vän vi har i Stefan 
vi är blott hans ringa barn.

Bortom Rosenbad...
När vår vandring ändas,
jag av glansen bländas
som från himlen strålar
uti morgonljus.

Här vill jag lova,
för hans stora gåva
han berett en boning
bortom Rosenbad. 

Bortom Rosenbad
bortom Rosenbad
ja, vi får ett hem,
ett underbart hem
bortom Rosenbad.

Bortom Rosenbad
- vi kan slå vad -
ja, vi får ett hem,
ett underbart hem
bortom Rosenbad 

Bortom Rosenbad
bortom Rosenbad
ja, vi får ett hem,
ett underbart hem
bortom Rosenbad.

Bortom Rosenbad
bortom Rosenbad
ja, vi får ett hem,
ett underbart hem
bortom Rosenbad.

Ja, vi får ett hem,
ett underbart hem
bortom Rosenbad.