tisdag 20 mars 2007

Ordförande Persson - bara små människor har behov av att krympa andra...

Jag tillhör inte Göran Perssons favoriter. Han tillhör inte mina heller. Det är bra så.

När jag såg, den ganska trista dokumentären, så kom jag att tänka på ett valspråk som en av mina gamla språkrörskollegor, Lotta Nilsson Hedström, har : "Bara små människor har behov av att krympa andra...".

För övrigt var det inte så, som Aftonbladets Lena Melin hävdat att Göran Persson sagt vid en av deras återkommande luncher, att samarbetet mellan s och mp sattes igång genom att Persson bjudit in mig till bastun med en öl. Vi träffades i köket på Sagerska Palatset, tog en macka och en öl, samt diskuterade samarbetets former. Kök. Inte bastu.

Vad gäller Schymanuttalande om karlar så har jag aldrig hört något sådant, men jag slutade å andra sidan som språkrör på våren 2000.

6 kommentarer:

  1. Men vem har han krymt? Bildt var illa sedd även inom partiet just när Persson fällde sitt uttalande, han åkte utomlands så fort han fick chansen och intresset för inrikespolitik var på botten, det är i princip en officiell sanning.
    Sahlin är väl inte möjlig att krympa, att hon blev vald till partiledare är inget mindre än ett mirakel, sett ur hennes egen synvinkel.

    SvaraRadera
  2. Vad sjutton har du den där röda blodplätten där för?

    SvaraRadera
  3. Blodplätten är en kudde från Ikea som råkar heta PÖSIG.

    SvaraRadera
  4. Lotta heter Hedström i efternamn numera, inte "Nilsson Hedström".

    SvaraRadera
  5. "PÖSIG" :-D

    Fast jag undrar vad det spelar för någon roll om det var i köket eller i bastun. Han minns väl fel? Fast du skrev det kanske med glimten i ögat?

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.