lördag 15 oktober 2016

4000 blogginlägg... jisses!

Igår publicerades mitt 4000:e inlägg på den här bloggen. Berättade en som håller koll på allt jag gör och säger. Och det tycks faktiskt stämma.. Det började våren 2007. Varje dag, bortsett från en vecka då jag undrade vad det skulle vara bra för, har minst ett mer eller mindre vettigt inlägg kommit till. Det mest lästa inlägget har lästs av nästan 35000.

Men det började med det här, den 11 mars 2007, som faktiskt nådde över 10 läsare redan första dan... Hur begriper jag inte.

Moderater - återvinnarna....?

Moderaterna har tagit steget att bli återvinnare - av gamla förslag från miljöpartiet!

- I dag har vi en fordonsskatt som är riktad mot bilen. Den bör kunna växlas mot en skatt på utsläppen, på det som inte är bra för miljön, sa Reinfeldt på lördagen
enligt bland annat DN. Det betyder höjd skatt på bensin, eller hur? Mp fick aldrig Persson dithän, trots hans gröna visioner.

Redan på 80-talet föreslog de gröna att fordonsskatten skall bakas in i bensinpriset. Moddarna spydde då sin galla över förslaget...

Igår föreläste jag för SSU på en klimatkonferens i Luleå. Jag varnade dem för att sossarna riskerar bli överkörda av moderaterna i miljöfrågor, om de inte ser upp. Reinfeldt kan mycket väl ta till sig gröna förslag i snabbare takt än sossarna någonsin gjort, han har gjort det till något ädelt att ändra uppfattning...

Men, sanning att säga, jag blev överraskad när jag kom hem och hörde att man redan nu tagit upp ett gammalt grönt favoritförslag.

Är det månde så att Reinfeldt redan nu inser att regeringsbildningen 2010 kan avgöras av en grön vågmästare? Och visst är det väl så att sossarna utan Persson glider bort från det gröna - de släppte till och med den gröna skatteväxlingen så fort de fick göra en budget utan gröna piskor!



Det mest lästa inlägget finns här - lustigt nog är det en och annan som fortfarande hittar till det. Men det kan ju bero på  hur dagens politiska debatt ser ut och suget efter något annat ligger och mal...