torsdag 9 juli 2015

Sommarpytt: Jag bör verbalt stenas av mig själv för att missat Giddens...

Med anledning att jag av oförnuftiga skäl missade Rhiannon Giddens besök på Gröna Lunds lilla scen bör jag verbalt stenas av mig själv vid lämpligt tillfälle. Hon är helt fantastisk, för den som inte blivit hänförd så finns en chans nedan,,,

Förresten: DN:s recensent skriver: "Den operaskolade före detta Carolina Chocolate Drops-medlemmen sjunger så kristallklart, så prickfritt pricksäkert att hon kräver ens odelade uppmärksamhet.... alldeles sagolikt... med rötterna djupt begravna i den förhistoriska rockmusiken, i gospel från mellankrigstiden, gaelisk folkmusik, den allra mest blåtonade bluegrassen, sånger slavarna sjöng under det amerikanska inbördeskriget, letar de sig fram till ett lika osannolikt som självklart groove.... allt är så vansinnigt musikaliskt bara."


 



 



 

KOMMENTARSFÄLTET ÄR STÄNGT UNDER DELAR AV SOMMAREN.