fredag 19 juli 2013

Sommarskola, lektion 11: Om arbete och själadöden...

Dags att vakna upp, gå ner till hotellfrukosten och cykla iväg till SVT för Nyhetspanelen. Vi lär inte tala om själadöden...

Men det gör Roland Paulsen. Hans föreläsning får bli lektion nr 11 i "sommarskolan" som fyller två funktioner: a) ökad förståelse över en världsbild som skiljer sig från det förnedrande paradigm som grundas på arbetslinje, helig tillväxt och konsumtion och b) jag slipper klura ut något fiffigt varje morgon till bloggen...

 

6 kommentarer:

  1. Ja hur mår vi egentligen stämmer det att vi fått det bättre?

    Lisbeth

    SvaraRadera
  2. !!
    Kunde inte låta bli att lyssna på fortsättningen, dvs Lasse Ekstrand och den avslutande diskussionen;
    http://motkraft.net/2013/03/16/abf-play-arbetskritiskt-forum-basinkomst-at-alla/
    Eric

    SvaraRadera
  3. Roland, va bra hanfre juli 19, 04:43:00 em

    Hej Lisbeth
    Du ställer en påstående fråga.
    Som ex.
    Hur reagerar Du på följande fåga:
    Har Roland slutat att överskatta dig?
    Du får bara svara med: Ja! eller Nej!

    Vi 1 överst har redan Övertaget, Makten.
    Vi 3 därnere är sedan länge maktlösa.
    Vi 2 som emellan deformerar oss, får pengar.

    Vi är icke entydiga, som Vi vill
    vara som Vi 2 också har blivit.

    Roland, va bra han va.


    SvaraRadera
  4. Du har varit för snäll mot kommentatorer som håller på med egna grejer hela tiden. Sätt stopp för dem så debatten kan tä fart igen.

    SvaraRadera
  5. Min namne Rolandfre juli 19, 08:08:00 em

    så mycket bra, även om oljemissbrukare.

    Tänk att få se ett sällskap som jag ibland
    fick tårar i ögonen av att lyssna på.

    Att Birger ibland dessa dårar var Bra men
    inte frispråkigast gjorde han kanske klokt i.
    Nog anar jag att han, lite led av detta.

    Att ingen någonsin missförstår mig på denna blogg
    förstår jag inte, eftersom mycket av vad jag skriver
    både är kryptiskt och korthugget. (och ibland lite fel)
    En dag tänkte jag: "Svaret är väl att ingen bryr sig!"

    Dagens föredrag och samtal var behållningen för Dagen!

    Rödskägget ska jag lära mig namnet på!

    När hjärtat målar med färgerna sina
    och förståndet bidrar, då är det Nina

    När Vi själva skapar symboliska slantar av våra strävanden så är
    det som att tömma luften ur SjUVar och att själva hjula vidare!

    Differentialväxellådan har många kugghjul!




    SvaraRadera
  6. Min Egen Trans Mission
    Varför vill ingen skapa ett Dagis med mig för?
    Är det för att leken då skulle bli på lite alltför
    riktigt som väl ingen egentligen vill så därför
    hänger ni/vi på bloggen som inte hotar de som utgör
    något hot mot dem som gör att vi mentalt förblör
    samtidigt som vi förstör de kulturer som utgör
    de frön som riktiga kulturarbetare arbetar för
    att de ska bli den bas som så småningom utgör
    det Klotförstånd och den Kulturbas som gör
    att de som förstör vår enda Jord upphör
    men att att gå i säng som sig bör
    är det dags att också jag gör
    Ord lektör





    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.