onsdag 26 september 2012

Rundabordssamtalen

Jag har blivit uppmanad att länka till de rundabordssamtal som föregått Miljöpartiets förslag till nytt partiprogram. Det gör jag så gärna, för det är ett intressant initiativ.  Där återfinns allt från gamla avdankade typer som mig och Per Gahrton till chefer för banker och annat fint folk. Tyvärr tycks inte tekniken ha funkat när just Per pratade om grön ideologi, vilket är synd för han hade mycket bra att säga.(Det som finns med Per är från ett ett samtal om jakt).

Här hittar ni videorna från rundabordssamtalen: http://www.youtube.com/user/Sverige2025

Och här hittar du den text som programgruppen bad mig skriva till programbloggen. Men texten blev tyvärr aldrig publicerad där.

1 kommentar:

  1. "Ett grönt parti är inte till för att behaga, ett grönt parti är till för att utmana. . ."

    Så sant! Varför går då mp i rakt motsatt riktning?!

    Jag kommer att tänka på en artikel i Newsmill, skriven av Billy Larsson. Han förklarar de bakomliggande psykologiska mekanismerna till varför människan agerar så hopplöst kortsiktigt, något som får förödande konsekvenser för vårt klimat.

    Artikelns rubrik är

    "Vår psykologi får oss att strunta i offren för klimatförändringarna."

    Svårsmält och obehagligt, men giltigt även för miljöpartister, tydligen. (Tyvärr misslyckades jag när jag försökte länka till artikeln, men den är väl värd att leta upp.)

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.