tisdag 16 augusti 2011

34 år sedan

För 34 år - 16 augusti 1977 - dog Elvis Presley.  Idag toppar en ny dvd med honom (The Great Performances) bland annat Billboards försäljningslista.

Den där dagen för 34 år sedan satt jag i en liten lånad lägenhet i Stockholm där jag slutredigerade mitt första manus till en roman i eget namn. Det blev inte antaget. Noveller skrivna under pseudonym hade gått bättre, antagna, publicerade och - tack och lov - både glömda och gömda. Gömd och glömd blev dock inte  Presleys musik.

Här tre låtar från 50 - 60 - 70-talen.







För den som vill förstå mer av detta hänvisas till denna sida, där jag berättar lite mer om kulturens adelsmärken..:-).

1 kommentar:

  1. Väldans bra dokumentär igår på Ettan. Första gången jag hör, bortsett från din bok, om vad han betydde för närmandet mellan vita och svarta. Märkligt hur han levde i en vitsvart värld och hur detta uppfattades som skändligt av dåtiden!
    Rigmor

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.