onsdag 1 december 2010

Jag har sett en av dem... Och nu får jag prata om dem...

Jag tillhör de lyckliga som  sett en av de två hundra domherrar som finns i skogarna på Azorerna - att leta efter domherrar var ett nästan nödvändigt avbrott som föreläsare för tämligen bakfulla konferensdeltagare... Detta hände sig för några år sedan.

Men nu är det dags för en ny intervju i serien en Bok - en författare. Denna gång samtal med geologen Martin Jakobsson som tillsammans med andra skrivit just boken Azorerna.

Geologi, historia, natur tar vi upp. För övrigt funderas också över den livsviktiga frågan för surfare: kan vi finna den perfekta vågen kring dessa öar?
 Idag onsdag 19.00. Repris vid midnatt och 09.00 imorgon.

1 kommentar:

  1. Jag tillhör dom lyckliga som har domherrer på mitt landställe! Fina fåglar som bara finns....(som jag).

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA DET AKTUELLA BLOGGINLÄGGET- MEN LÅT BLI KOMMENTARER OCH INLÄGG OM ANNAT.

LÄGG INTE IN LÄNKAR I KOMMENTARSFÄLTET.

MÅNGA SOM VELAT FÖRA EN KONSTRUKTIV SAKDEBATT HAR UNDER ÅRENS LOPP MEDDELAT ATT DE TRÖTTNAT PÅ ATT FÅ INVEKTIV OCH STRUNT TILL SVAR FRÅN ANDRA KOMMENTATORER.

VI SOM ADMINISTRERAR BLOGGEN HAR DESSUTOM TRÖTTNAT PÅ ATT RENSA UT RASISTISKA OCH GENTEMOT MEDKOMMENTATORER KRÄNKANDE INLÄGG.

DET ÄR SCHYSST OM DU TAR HÄNSYN. OCH HELST ANVÄNDER DITT NAMN.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.